Tvorbu týchto vozidiel inšpirovala túžba predsedu predstavenstva a hlavného jazdca spoločnosti Toyota Motor Corporation Akia Toyodu – prezývaného „Morizo“, ktorý chcel takto vyjadriť úctu a vďaku jazdcom, „ktorí zdokonaľujú a rozvíjajú naše vozidlá na pretekoch rely“, ako aj tímom, organizátorom pretekov rely a fanúšikom tohto športu.
Režimy „Štrk“ a „Trať“ zo štandardného modelu GR Yaris boli v oboch vozidlách nahradené preprogramovanými nastaveniami, ktoré odrážajú osobné preferencie každého jazdca z hľadiska výkonu, ovládania a jazdných vlastností. Okrem toho má každá špeciálna edícia nové charakteristické prvky exteriéru a interiéru.
Obe vozidlá poháňa najnovšia verzia 1,6-litrového preplňovaného trojvalcového motora modelu GR Yaris s výkonom 280 k (DIN) a krútiacim momentom 390 Nm, ktorý je spojený so šesťstupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou (6iMT).
Edícia Ogier
Yaris GR v edícii Ogier má dva nové režimy ovládania pohonu všetkých kolies (AWD) s názvom Morizo a Seb. Režim Morizo vyvinul Morizo (Akio Toyoda), pričom uplatnil svoje skúsenosti z jazdenia pretekov rely. Je kalibrovaný tak, aby pomáhal dosahovať konzistentný pretekársky čas pri zrýchľovaní, čiastočnom zrýchľovaní a brzdení. Režim Seb, ktorý vyvinul šampión Ogier, využíva predný a zadný samosvorný diferenciál Torsen a pohon všetkých kolies na distribúciu krútiaceho momentu na zadnú nápravu tak, aby sa zadná časť vozidla dala pomerne ľahko vychýliť. Vodič tak má pocit plného prepojenia s vozidlom a môže dosahovať rýchlejší čas s ovládaním karosérie pri jazde vysokou rýchlosťou.