Tu bolo potrebné vyriešiť riziká poškodenia automatických systémov plynúce z nadmerného tepla a zároveň vyvážiť vysokú rýchlosť radenia so správaním počas jazdy, čo si vyžiadalo opakované zmeny materiálov a úpravy softvéru. V rámci testovania sa do vozidla posadili aj jazdci tímu TGR World Rally Team, ktorí vozidlo skúšali na najrôznejších povrchoch vrátane zasnežených ciest vo Fínsku. Jednotka sa uplatnila aj v japonskom šampionáte rely, v pretekoch TOYOTA GAZOO Racing Rally Challenge a vo vytrvalostných súťažiach Super Taikyu Series.
Vďaka zvýšeniu počtu prevodových stupňov zo šiestich na osem sa zmenšilo odstupňovanie jednotlivých prevodov. Výhodou je aj nový systém regulácie krútiaceho momentu a kompaktný lineárny elektromagnet akčného člena s rýchlou odozvou. Vďaka mimoriadne tepluodolnému materiálu spojky radenia a dodatočnému naladeniu riadiaceho softvéru je radenie bleskovo rýchle na úrovni svetovej triedy. Radenie v režime D zodpovedá súťažným štandardom, zatiaľ čo prediktívna voľba stupňov dokonale zodpovedá zámerom vodiča. Chladenie má na starosti chladič kvapaliny automatickej prevodovky v štandardnej výbave.
K dispozícii je nový volič jazdných režimov, ktorý umožňuje používať vozidlo na športovú jazdu aj na bežné účely – režimy Sport, Normal a Eco využívajú odlišné nastavenie elektrického posilňovača riadenia, funkcie klimatizácie, odozvy škrtiacej klapky a zobrazenia na prístrojovom paneli. V prípade verzie s automatickou prevodovkou GAZOO Racing Direct A/T je ďalej upravená spätná väzba prevodovky a voľba prevodových stupňov. V režime Sport je prioritou radenia odozva, v režimoch Normal a Eco je dôležité vyváženie tlmenia a odozvy. V režime Sport je pri nastavení polohy D prioritou odozva, pri používaní polohy M je zaistené najrýchlejšie možné radenie. Vodič čoskoro zistí, že najväčšiu zábavu si užije v pásme od 4 900 ot/min až po limit 7 200 ot/min.
Podobne ako v prípade súčasnej Toyoty GR Yaris má optimálny záber a držanie stopy pod palcom elektronicky riadený systém permanentného pohonu všetkých kolies GR-FOUR. Systém vyvinutý špeciálne pre toto vozidlo reguluje hnací moment predných a zadných kolies podľa aktuálnej situácie prostredníctvom trojice režimov – Normal, Sport a Track.
Vyššia tuhosť karosérie zaisťuje ešte lepšiu odozvu od podvozka a riadenia
Vďaka väčšiemu počtu bodových zvarov (plus 13 %) a širšiemu použitiu štrukturálnych lepidiel (nárast o 24 %) sa pri ľahkej karosérii Toyoty GR Yaris podarilo ešte viac zvýšiť tuhosť. Vozidlo sa tak môže pochváliť lepšou odozvou na zatáčanie aj spätnou väzbou riadenia, pričom sprostredkuje pocit lepšieho spojenia s vozovkou, pretože sa opiera o kvalitu existujúceho tuhého a oceňovaného podvozka.
Podvozková platforma bola navrhnutá špeciálne pre toto vozidlo – predná časť je prevzatá z konštrukcie GA-B modelu Yaris, zadná časť je odvodená od väčšej platformy GA-C od Toyoty.
Zachoval sa ľahký, súčasne však tuhý systém zavesenia kolies – vpredu so vzperami McPherson, vzadu s dvojitými lichobežníkmi a vlečenými ramenami nápravy – s úpravami podľa pokynov súťažných jazdcov. Po doplnení ďalších skrutiek spájajúcich predné tlmiče s karosériou sa podarilo potlačiť zmeny geometrie, ku ktorým mohlo dochádzať v dôsledku deformácie horných puzdier pri športovej jazde. Úpravy predných aj zadných pružín sa premietli do optimálnej charakteristiky a lepšieho ovládania.
Nové pracovisko vodiča inšpirované súťažnými vozidlami
V kabíne Toyoty GR Yaris vidno výrazné zmeny, takže výsledkom je kokpit s čistou športovou atmosférou, verne odrážajúcu zásadu „zamerania na vodiča“, ktorá definuje tento model.
Tím návrhárov GR po konzultácii so súťažnými jazdcami a jazdcami rely upravil usporiadanie ovládacích prvkov v prospech jednoduchšieho a rýchlejšieho ovládania.
Ovládacie prvky používané v súťažnom prostredí, napr. rozprašovač vody na medzichladič, funkcia VSC-OFF a výstražné svetlá, sa presunuli o niečo bližšie k vodičovi, aby na ne ľahko a rýchlo dosiahol pevne pripútaný súťažnými bezpečnostnými pásmi. Na strane spolujazdca nájdeme v palubnej doske väčšiu priehradku, aby tu bolo dosť miesta na ďalšie prístroje alebo monitor navigátora.